سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/24
5:58 ع

طبق آن چه در اخبار به نقل از استاندار و مسولان محلی مطرح شده است، مکانی به نام طرلاب که میان قم و سلفچگان است به عنوان محل نهایی احداث فرودگاه قم مطرح شده است.

طرلاب از روستاهای بخش سلفچگان قم است که حدودا 20 تا 25 کیلومتر تا قم فاصله دارد و طبیعتا مسیر فرودگاه قم از طریق جاده سلفچگان خواهد بود.

صفحه طرلاب در ویکی پدیا را ببینید

بنابر آن چه از سایت فالینگرین استخراج کردم طرلاب یا ترلاب در این طول و عرض جغرافیایی قرار دارد:


Lat (DMS) 34° 32" 53N Long (DMS) 50° 38" 15E

طرلاب محل احداث فرودگاه قم

همچنین اگر در گوگل ارث دنبال طرلاب هستید این جاست:

طرلاب محل احداث فرودگاه قم


  

89/11/22
1:26 ع

کلنگ فرودگاه قم به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پس از اینکه مسئولان قم مدت‌ها پیگیری داشتند که مجوز احداث فرودگاه قم صادر شود، در نهایت این مجوز از سوی مسئولان ذی‌ربط صادر شد و با مشخص شدن سرمایه‌گذار مراسم کلنگ‌زنی فرودگاه قم شامگاه دیروز برگزار شد.
در این مراسم پس از سخنرانی استاندار قم و رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت احداث فرودگاه قم، مسئولان شرکت کننده در این مراسم به محل احداث فرودگاه قم رفتند.
با حضور مسئولان توضیحات لازم در خصوص احداث فرودگاه قم به رئیس مجلس ارائه شد و سپس علی لاریجانی کلنگ احداث این فرودگاه را به زمین زد.
فرودگاه قم قرار است که در فاصله 15 کیلومتری قم و در مسیر جاده قم اراک احداث شد.
این فرودگاه توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

فرودگاه قم

استاندار قم با اشاره به احداث فرودگاه قم گفت: قم که موقعیت ممتاز دارد و در جریان مواصلاتی کشور است و ویژگی‌های این شهر، قم را به یک شهر ویژه دارای موقعیت ممتاز تبدیل کرده است.
حجت‌الاسلام موسی‌پور تاکید کرد: باید زیرساخت‌های قم را اجرایی کرد و ایجاد فرودگاه نیز یکی از ضروریت‌های استان است.
وی اذعان داشت: قم دارای جاذبه‌های دینی و فرهنگی بسیاری است و میلیون‌ها زائر مشتاق به قم سفر کرده و این فرودگاه می‌تواند مشکلات تردد آنها را آسان کند.
استاندار قم اضافه کرد: از سوی دیگر نیز باید توجه داشت، آمارهای فروش بلیط هواپیما در قم نشان می‌دهد که ایجاد این فرودگاه از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است.
حجت‌الاسلام موسی‌پور ابراز داشت: این فرودگاه در جوار منطقه صنعتی سلفچگان احداث خواهد شد و می‌تواند در رشد این منطقه نیز موثر باشد.
وی گفت: این فرودگاه و موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند قم را به بزرگترین پایانه صادرات کالا در کشور تبدیل کند.
استاندار قم بیان داشت: همچنین این فرودگاه از نظر پدافند عامل نیز در خصوص عوامل طبیعی به دلیل اینکه در نزدیکی تهران قرار دارد می‌تواند بهترین مکان باشد.
حجت‌الاسلام موسی‌پور تصریح کرد: احداث فرودگاه در قم اجتناب ناپذیر است که پس از پیگیری‌های متفاوت پس از چهار سال در کمیته هوا و فضا مجوز آن صادر شد.


  

89/11/11
2:25 ع

موسی پور استاندار قم
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پورشنبه شب در نخستین جلسه کمیته راهبردی احداث فرودگاه در قم افزود: این استان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در عرصه‌های مختلف باید از یک فرودگاه بین‌المللی برخوردار باشد.

وی احداث فرودگاه را ازمهمترین زیرساختهای مورد نیاز قم دانست و گفت: ساخت فرودگاه در قم پس از اخذ مجوز لازم نیازمند همت و تلاش مضاعف همه مدیران و مسئولان اجرایی است.

استاندار قم با بیان اینکه همه مسئولان در انجام این کار بزرگ سهیمند، خاطرنشان کرد:این پروژه ازابعاد مختلف می‌تواند برای استان و کشور دارای آثار و برکات فراوان باشد که امیدواریم با فراهم آمدن مقدمات اجرای پروژه، عملیات اجرایی ساخت فرودگاه قم بزودی آغاز شود.

وی اولین و مهمترین نیاز احداث فرودگاه درقم را زمین مناسب عنوان کرد و افزود: پس از واگذاری زمین و مشخص شدن ابعاد فنی آن، طراحی مستحدثات شامل باند فرود، ترمینال و برج مراقبت پرواز انجام می‌شود.

موسی پور گفت: زمین مورد نیاز در منطقه طرلاب قم باید ظرف مدت حداکثر 10 روز شناسایی شود و در اختیار مجریان و مشاوران پروژه قرار بگیرد.

در این جلسه همچنین مدیران دستگاه‌های ذی ربط ضمن بررسی ابعاد مختلف احداث فرودگاه درقم، برای ایجاد زیرساخت لازم و هرگونه همکاری برای به ثمر رسیدن این پروژه عظیم ملی اعلام آمادگی کردند.


  

89/11/11
2:22 ع

به گزارش تین نیوز نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز ساخت فرودگاه در قم خبر داد و آن را یک دستاورد مهم برای این استان خواند.

علی بنایی در باره اخذ مجوز ساخت فرودگاه در قم افزود: برای این منظور، پیگیری‌های گسترده‌ای انجام شده است و سرانجام مراجع ذی‌ربط مجوز ساخت فرودگاه در استان قم را صادر کردند.

وی تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که اخذ مجوز احداث فرودگاه که فرآیند پیچیده‌ای دارد، یکی از مهمترین دستاوردهای استان قم در طول یک سال اخیر به شمار می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس در باره چگونگی ساخت این فرودگاه اظهار داشت: فرودگاه قم نخستین فرودگاه در کشور است که بخش خصوصی آن را خواهد ساخت.

بنایی افزود: فرودگاه شهر قم که یک شهر با کارکردهای بین‌المللی است، باید با نگاه بین‌المللی ساخته و در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها هم باید به جنبه بین‌المللی بودن توجه شود.

وی ساخت فرودگاه را گام بزرگی در راه رونق این صنعت و توسعه و پیشرفت روزافزون استان قم خواند و یادآور شد: به دنبال تصویب و اعلام موافقت با اصل موضوع احداث فرودگاه در قم، مباحث فنی و کارشناسی در‌ باره تعیین محل سایت و مختصات دقیق فرودگاه بررسی شده است.

بنایی توضیح داد: با بررسی‌های کارشناسی انجام شده، محل "طرلاب" واقع در حد فاصل قم - سلفچگان به عنوان محل احداث فرودگاه قم در نظر گرفته شده و این محل از بین هفت محل پیشنهادی برای احداث این فرودگاه انتخاب شده است.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ