سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/3/25
11:20 ص

دوستان عزیز و خوانندگان گرامی وبلاگ فرودگاه قم!

پس از راه اندازی وبسایت رسمی فرودگاه قم تصمیم گرفتم به فعالیت این وبلاگ پایان دهم و هم از این روست که قریب به دو سال است که در این وبلاگ مطلبی ننوشته ام؛ امیدوار بودم که با راه اندازی وبسایت رسمی، اخبار جدید و متنوع از فرودگاه قم منتشر شده و خلاء شدید اطلاع رسانی در این حوزه رفع شود. اما صد افسوس که این امیدی بیش نبود و مدت هاست که این فرودگاه و به تبع آن سایتش در محاق فرو رفته و هیچ روزنه امیدی از فعالیت آینده آن به چشم نمی آید.

امروز در سایت شهرداری کاشان خبری خواندم که بسیار مرا متاسف کرد و در پی این خبر بود که تصمیم گرفتم مجددا فعالیت در این وبلاگ را از سر گیرم. شهردار کاشان در خبری از راه اندازی فرودگاه کاشان خبر داده بود و ابراز امیدواری کرده بود که این فرودگاه قبل از فرودگاه قم فعال شود و جالب این جاست که در توجیه اقتصادی بودن فرودگاه کاشان از حجم زائران حرم حضرت معصومه خبر داده بود! اصل خبر را از این جا دریافت کنید.

در دوره جدید فعالیت این وبلاگ لازم می دانم که نکات زیر را متذکر شوم:

1- وبلاگ فرودگاه قم هیچ وابستگی به شرکت سازنده فرودگاه و شهر فرودگاهی و جناب آقای شفیعی ندارد و فارغ از دغدغه های سیاسی تنها به بالندگی شهر مقدس قم می اندیشد.

2- راه اندازی فرودگاه بین المللی قم از چند جنبه اهمیت دارد:

الف- ظرفیت بالای معنوی و زیارتی قم با حرم مطهر حضرت معصومه(س) مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه که هر یک از این ها به تنهایی می تواند باعث سودده شدن یک فرودگاه شود.

ب- واقع شدن قم در چهار راه مواصلاتی کشور و اتصال بیش از 17 استان کشور به یکدیگر

ج- ظرفیت بالای اقتصادی استان به خصوص در حوزه های صنعتی، معدنی و چاپ و نشر

د- موقعیت عالی ایران و قم به عنوان قلب شریان ارتباطی دنیا یعنی خاورمیانه و ظرفیت بالای ترانزیتی این فرودگاه

ه- فعالیت بخش خصوصی به عنوان اولین سرمایه گذاری جدی در حوزه فرودگاه سازی

و- ظرفیت گردشگری با فعال کردن تاسیسات سیاحتی، تفریحی و ورزشی در مجموعه شهر فرودگاهی

3- وبسیات رسمی فرودگاه قم متاسفانه آن گونه که شایسته فرودگاهی با این عظمت باشد موفق نبوده است. این سایت هر چند دیر اما راه اندازی شد و در ماه های اول اخبار، اطلاعات و عکس های مفیدی از پروژه را ارائه می کرد. اما مدت هاست که به روز نمی شود. علاوه بر این طراحی ضعیف سایت، مشکل سایت با آنتی ویروس ها (ناد 32 با ورود به سایت همیشه اخطار تروجان می دهد) مزید بر علت شده است. ممکن است که مسولان فرودگاه از کارشکنی برخی مسولان استان در این پروژه ناراضی باشند اما به نظر میرسد که این مشکل نیز با اطلاع رسانی مناسب به خوبی قابل حل است. در نظر بگیرید اگر مردم خبردار شوند که فرودگاه قم آماده بهره برداری است ولی فقط مشکل آب شرب آن حل نشده. ببنید چه فشاری به آب و فاضلاب قم وارد می شود تا این مشکل به سرعت حل شود؟ این ظرفیت تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

4- با اوصاف بالا از این پس وبلاگ فرودگاه قم فعالیت خود را از سر می گیرد و در این مسیر از همراهی خوانندگان عزیز بسیار خوشوقت خواهیم بود و همچنین اگر مسولان فرودگاه قم هم نکاتی مدنظرشان باشد در این وبلاگ منعکس خواهد شد.

به امید قمی آباد و شایسته همشهریان کریمه اهل بیت (س)

 


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ