سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/2/23
2:5 ع

محل احداث فرودگاه قم کجاست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احداث فرودگاه در قم به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به آن توجه شده و هرچه سریع تر به فکر راه اندازی آن بود.
در این راستا مسئولان قبلی و فعلی استان اقدامات بسیاری را انجام داده اند که انتظار پیگیری بیشتری نیز می رود تا این مهم هرچه زودتر به سرانجام برسد.
در این راستا مکان استقرار فرودگاه مهم بوده و باید در فضایی باشد که فاصله قانونی دو فرودگاه امام خمینی تهران و همچنین فرودگان اصفهان در آن رعایت شود.
در این خصوص نیز اقداماتی از سوی مسئولان انجام شده که به گفته مسئولان قبلی استان، نزدیکی منطقه اقتصادی سلفچگان مکان احداث فرودگاه قم بوده و برای زیرساخت های آن نیز اقدماتی انجام داده اند.
از سوی دیگر مسئولان فعلی استان گویا قصد ادامه راه مسئولان قبلی را نداشته و در مصاحبه های خود محل جدید فرودگاه را اعلام نمی کنند، در حالی که مسئولان قبلی استان خبر از تهیه زیرساخت های مکان مورد نظر یعنی نزدیکی منطقه اقتصادی سلفچگان را می دادند.
داریوش نظری مدیرکل راه و ترابری استان قم با اشاره به راه اندازی فرودگاه در قم می گوید: با توجه به موقعیت شهر قم در خصوص زائرپذیر بودن و همچنین مکان های تفریحی این استان، احداث فرودگاه باید در راس برنامه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: سالانه زائران و مهمانان بسیاری به شهر قم مسافرت کرده که بسیاری از آنها را مهمانان دیگر کشورها تشکیل می دهند.
مدیرکل راه و ترابری استان قم بیان داشت: با توجه به این موقعیت باید فرودگاهی بین المللی و در خور شان زائران کریمه اهل بیت(ع) در قم احداث شود تا شاهد رفع مشکلات عبور و مرور آنها باشیم.
نظری گفت: از سوی دیگر نیز باید توجه داشت موقعیت جغرافیایی استان قم بسیار حساس بوده و در مرکز کشور واقع شده است که از این رو احداث فرودگاه در این استان ضروری به نظر می رسد.
وی با اشاره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار داشت: در قم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وجود دارد که احداث فرودگاه در قم به رونق این منطقه می افزاید.
مدیرکل راه و ترابری استان قم تصریح کرد: با تمامی این رویکردها و اهمیت آن موضوع مطرح شده و مورد پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان قرار گرفت که نظر اولیه موافق وزارتخانه نیز اخذ شده است.
نظری تاکید کرد: راه اندازی فرودگاه بین المللی در قم با توجه به موقعیت اقتصادی و فرهنگی در رونق اقتصادی و گسترش مسائل فرهنگی موثر است که امید است هرچه سریع تر احداث آن عملیاتی شود.
مدیرکل راه و ترابری استان قم در خصوص مکان یابی احداث فرودگاه گفت: مکان یابی این طرح انجام شده و برآوردهای مختلفی که باید برای اجرای این طرح انجام شود صورت گرفته است و اکنون در مرحله کسب مجوز قرار دارد.
وی یادآور شد: تمامی مسائل مربوطه به فاصله دو فرودگاه نیز در نظر گرفته و بر طبق آن مکان یابی انجام شده است.
احداث فرودگاه در قم یکی از ضروریات است که با توجه به اینکه مسئولان گذشته استانداری قم مکان آن را نزدیکی منطقه اقتصادی سلفچگان اعلام کرده اند، اما مسئولان فعلی از بیان مکان اصلی این فرودگاه سر باز می زنند.
حلیمی سرپرست سابق دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرده بود: هفت گزینه برای انتخاب مکان فرودگاه قم در نظر گرفته شده است که گزینه برتر در این میان کیلومتر 20 جاده قم ـ سلفچگان است.
همچنین حلیمی بیان کرده بود: جلساتی با دستگاه های مختلف در ارتباط با وجود امکانات زیرساختی نظیر آب، برق و گاز تشکیل داده ایم.
سرپرست سابق دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه یک سرمایه گذار داخلی و یک سرمایه گذار خارجی پیشنهاد خود را به استانداری ارائه کرده اند، اظهار داشته بود: اکنون اطلاعات اولیه در اختیار سازمان هواپیمایی کشور قرار گرفته است تا آنها نیز نظر خود را در ارتباط با احداث فرودگاه در این نقطه اعلام کنند.
محمد ناظمی اردکانی استاندار سابق قم نیز در مراسم کلنگ زنی احداث خط آهن اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری کشور گفته بود: احداث یک فرودگاه برای قم در محدوده شهر قم تا منطقه اقتصادی سلفچگان مورد تایید وزارت راه و ترابری قرار گرفته است.
وی با اشاره به رفت و آمدهای سرمایه گذاران خارجی و مهندسان به منطقه اقتصادی و صنعتی سلفچگان بیان کرده بود: با توجه به این موضوع و همچنین به منظور رفت و آمدهای کشوری به قم به فرودگاه نیاز داریم.

 

فرودگاه قم


  

89/2/18
10:55 ص

احداث فرودگاه در قم در مرحله کسب مجوز قرار دارد

 

استاندار قم گفت: مکانیابی و برآوردهای لازم برای احداث فرودگاه در قم صورت گرفته است و هم اکنون در مرحله کسب مجوز قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور که امروز در برنامه خبری شبکه سراسری رادیو به صورت تلفنی پاسخگوی سئوالات مطرح شده بود در پاسخ به سئوالی درباره احداث فرودگاه بین‌المللی در قم گفت: مکانیابی این طرح انجام شده است و برآوردهای مختلفی که ‌باید برای اجرای این طرح انجام شود صورت گرفته است و اکنون در مرحله کسب مجوز قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی شهر قم با فرودگاه امام خمینی(ره) ضرورت احداث فرودگاه در قم چه بود، ابراز داشت: فاصله قم با فرودگاه امام 100 کیلومتر است ضمن اینکه الان پروازهای داخلی از فرودگاه امام انجام نمی‌شود.
استاندار قم اضافه کرد: با محاسباتی که صورت گرفته است هم اکنون با توجه به آژانس‌هایی که بلیط پرواز فرودگاه‌های کشور را در قم به مردم ارائه می‌کنند فرودگاه قم بین 15 تا 20 فرودگاهی قرار می‌گیرد که توجیه اقتصادی دارد.
موسی‌پور درخواست سایر کشورهای و همچنین علاقمندی مردم سایر شهرهای کشور برای زیارت کریمه اهل بیت(س) را از دیگر ضرورت‌های احداث فرودگاه در قم دانست و ابراز داشت: منطقه سلفچگان که برای احداث فرودگاه انتخاب شده دارای فعالیت‌های اقتصادی بوده و فرودگاه بسیار مورد نیاز این منطقه است.
وی احداث فرودگاه را نیاز مبرم قم دانست و گفت: شهرهای محلات و گلپایگان و بعضی از شهرهای اطراف هم می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند و با توجه به این موارد احداث فرودگاه کاملا توجیه اقتصادی دارد.
موسی‌پور در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره با نبود پارکینگ برای مسافران و زائران شهر قم بیان داشت: مشکل ترافیک و پارکینگ مشکل همه کلانشهرهای کشور است که در قم نیز این معضل به سبب جاذبه‌های معنوی، زائرپذیری و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور حادتر به چشم می‌خورد.


 

فرودگاه قم


89/2/18
10:49 ص

شهردار قم گفت: احداث فرودگاه در استان قم موجب جذب سرمایه گذاران خارجی در استان قم می شود.   

به گزارش ایرنا، "محسن عابدینی پور" روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: احداث فرودگاه در استان قم زمینه جذب سرمایه گذاری های ملی و خارجی را فراهم می سازد و از این رو مسوولان استان قم با جدیت در حال پیگیری مراحل ساخت آن هستند.
وی با بیان اینکه مراحل اولیه ساخت این پروژه روند بسیار خوبی را طی می کند، افزود: مراحل اولیه ساخت آن بویژه مکان یابی با موفقیت انجام شده و به احتمال بسیار قوی جاده قدیم قم- اصفهان محل احداث آن خواهد بود.
وی گفت: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز به شدت پیگیر کسب مجوزهای لازم برای انجام مراحل بعدی آن هستند.

فرودگاه قم



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ