سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/2/9
10:33 ع

هر دم از این باغ بری می رسد.......

پس از سال ها پیگیری مسولان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تاکید مسولان عالی رتبه نظام و با توجه به این که با حضور بخش خصوصی و شخص آقای شفیعی بالاخره این خواست عمومی مردم قم به نتیجه رسید و کار ساخت فرودگاه بین المللی قم آغاز شده و امید است که فاز اول آن تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، مدیرعامل جدید شرکت تخصصی فرودگاه‌‌های کشور در گفت و گویی اعلام کرده که فرودگاه قم یک فرودگاه باری است. محمود رسولی‌‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جام جم این گونه پاسخ داده است:

خبرنگار: توجیه فنی و اقتصادی برای فرودگاه قم چیست؟ چرا با توجه به نزدیکی 2 فرودگاه به این منطقه، اصرار برای ساخت فرودگاه در آن وجود دارد؟

رسولی نژاد: سیاستگذاری فرودگاه قم برای پرواز مسافری نیست چون در 65 کیلومتری آن فرودگاه حضرت امام است. این فرودگاه در منطقه آزاد سلفچگان ساخته می‌شود و هدف اصلی‌اش این است که باری شود که فکر می‌کنم جوابگو باشد و تا حالا بالغ بر 85 میلیارد تومان در آنجا سرمایه‌گذاری شده است.

متن کامل گفت و گوی رسولی نژاد

لازم است به آقای رسولی نژاد این نکات گوشزد شود که:

اولا: فرودگاه امام که بدان اشاره داشتید فقط مخصوص پروازهای خارجی است و مردم قم برای سفرهای داخلی مجبور به تحمل مشقت سفر به تهران و همچنین عبور از ترافیک نفس گیر آن هستند.

ثانیا: فرودگاه قم سرمایه گذار خصوصی دارد و به عنوان نخستین فرودگاه خصوصی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است و مطمئن باشید سرمایه گذار خصوصی هم نگران بازگشت سرمایه خود است.

ثالثا: نگاهی به جاهای دیگر کشور بیاندازید. برای مثال در استان کرمان 5 فرودگاه مسافری ساخته شده که 3 تای آنها عملا تعطیل است. اگر شما دلسوز منابع بیت المال هستید برای آن فرودگاه ها کاری کنید نه برای فرودگاه قم با جمعیت بیش از یک میلیونی این استان و ورود میلیون ها زائر در سال به این استان و قرار گرفتن حرم کریمه آل البیت و حوزه علمیه مقدسه در آن.

رابعا: آقای رسولی نژاد بهتر است در هنگام تحویل گرفتن مسولیت جدید نگاهی به پرونده ها و دلایل توجیهی که برای مسولان سابق در این زمنیه تهیه شده بیاندازید و الا مسولان استان قم فقط باید وقتشان را صرف توجیه مسولان صنعت هوایی کشور کنند و هر وقت مسولی عوض شد روز از نو روزی از نو و مجددا پرونده به دست عازم اتاق کار آقایان نشوند. به گمانم مطالعه ای مختصر در پرونده ها و بررسی روند طی شده برای فرودگاه قم کار سختی نباشد تا مجبور شوید در پاسخ خبرنگار جام جم، فرودگاه بین المللی قم را یک فرودگاه باری بدانید؟؟!!


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ