سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/7/15
12:0 ع

سالهاست که مردم قم و بسیاری از علاقه مندان به زیارت حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران مشتاق افتتاح فرودگاه در حال احداث قم هستند. در ابتدا قرار بود این فرودگاه در دهه فجر سال 91 افتتاح شود، اما از آن زمان مدت بسیاری گذشته و هیچ اطلاع رسانی نسبت به آینده این فرودگاه صورت نمی گیرد. چندی پیش بود که مسول سازمان بازرسی قم در اظهاراتی غیر مسولانه از مشکلات این فرودگاه گفت. سخنانی که باید در جمع های داخلی می ماند به رسانه ها راه پیدا کرد و بسیاری از مردم در اصل تاسیس این فرودگاه دچار ابهام نمود. فرودگاه قم با همه مشکلاتش اما دو پیام مهم دارد:

1- اولین فعالیت بخش خصوصی در این عرصه است که باید به شدت از آن حمایت کرد و تسهیلات لازم را در اختیارش قرار داد.

2- خواسته دیرینه و به حق مردمی است که بیشترین محرومیت ها را کشیده اند اما با صبوری منتظر فردایی روشن ترند.

اما در این میان گله از مسولان و سازندگان فرودگاه قم را نباید فراموش کرد. مسولان این فرودگاه باید به جای این که ابتدا مجموعه های ورزشی و تفریحی و رستوران را فعال کنند، خود فرودگاه را فعال سازند. همین که نشست و برخاست هواپیما در قم اتفاق بیافتد کم کم بخش های دیگر شهر فرودگاهی با کمک همین مردم فعال می شود. مردم به واسطه پرواز رفت و آمدشان به فرودگاه زیاد شده و در پی آن می توان سخن از جذب سرمایه گذار برای بخش های دیگر فرودگاه گفت. بله ممکن است مشکلات مجوز و غیره در مسیر راه اندازی فرودگاه باشد ولی همین که تمام توان مسولان بر راه اندازی فرودگاه و در پی آن اطلاع رسانی از وضعیت آن به مردم باشد می توان امیدوار بود که شاهد فرود اولین هواپیما در این فرودگاه باشیم.

به امید آن روز!


  

93/7/11
10:39 ع

معاون هماهنگی زائران استاندای قم اعلام کرده که سالانه 20 میلیون مسافر وارد قم میشوند. این تعداد کسانی هستند که از نصف روز تا چند روز را در قم به سر می برند. البته تعداد کسانی که از قم عبور کرده و به مناطق دیگر می روند خیلی بیش از این است.

 

فرودگاه قم!

حالا می خواهیم یک حساب سرانگشتی کنیم:

20 میلیون مسافر وارد قم میشوند که در بدبینانه ترین حالت سه چهارمشان در مسیر شهر دیگری وارد قم هم شده اند و پس از آن از قم به سمت دیگری می روند می شود حدود 5 میلیون مسافر اختصاصی.

از این 5 میلیون اگر 20 درصد هم مایل به استفاده از هواپیما باشند می شود 1 میلیون.

1 میلیون مسافر هوایی در سال مساوی است با روزی 2739مسافر.

2739مسافر یک پرواز رفت و یک پرواز برگشت دارند می شود روزیی 5479مسافر.

اگر به صورت میانگین در هر پرواز 150 نفر مسافرت کنند می شود حدودا 36پرواز در روز!

یعنی اگر مردم قم هم از فرودگاه قم استفاده نکنند! شهرهای اطراف مثل کاشان و اراک و ساوه و دلیجان و تفرش و... هم از فرودگاه استفاده نکنند روزی 36پرواز برای همین مسافران لازم است! یعنی ترافیک هوایی این فرودگاه از 80 درصد فرودگاه های فعال کشور بیشتر خواهد بود.

حالا من مانده ام چرا همه می گویند این فرودگاه بازده اقتصادی ندارد؟؟!!

پ.ن: تشکر می کنم از کارمند محترم فرودگاه قم که برای پست قبلی کامنت گذاشته بودند. هر چند وبلاگ پیش از راه اندازی سایت فرودگاه قم آغاز به کار کرد اما مایل بودم پس از راه اندازی سایت رسمی فرودگاه که این وبلاگ را تعطیل کنم ولی متاسفانه سایت فرودگاه آن گونه که شایسته فرودگاه قم است فعالیت نمی کند. امیدوارم روزی با گسترش کمی و کیفی سایت رسمی فرودگاه این وبلاگ را تعطیل کنم.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ