سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/22
1:26 ع

کلنگ فرودگاه قم به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پس از اینکه مسئولان قم مدت‌ها پیگیری داشتند که مجوز احداث فرودگاه قم صادر شود، در نهایت این مجوز از سوی مسئولان ذی‌ربط صادر شد و با مشخص شدن سرمایه‌گذار مراسم کلنگ‌زنی فرودگاه قم شامگاه دیروز برگزار شد.
در این مراسم پس از سخنرانی استاندار قم و رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت احداث فرودگاه قم، مسئولان شرکت کننده در این مراسم به محل احداث فرودگاه قم رفتند.
با حضور مسئولان توضیحات لازم در خصوص احداث فرودگاه قم به رئیس مجلس ارائه شد و سپس علی لاریجانی کلنگ احداث این فرودگاه را به زمین زد.
فرودگاه قم قرار است که در فاصله 15 کیلومتری قم و در مسیر جاده قم اراک احداث شد.
این فرودگاه توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

فرودگاه قم

استاندار قم با اشاره به احداث فرودگاه قم گفت: قم که موقعیت ممتاز دارد و در جریان مواصلاتی کشور است و ویژگی‌های این شهر، قم را به یک شهر ویژه دارای موقعیت ممتاز تبدیل کرده است.
حجت‌الاسلام موسی‌پور تاکید کرد: باید زیرساخت‌های قم را اجرایی کرد و ایجاد فرودگاه نیز یکی از ضروریت‌های استان است.
وی اذعان داشت: قم دارای جاذبه‌های دینی و فرهنگی بسیاری است و میلیون‌ها زائر مشتاق به قم سفر کرده و این فرودگاه می‌تواند مشکلات تردد آنها را آسان کند.
استاندار قم اضافه کرد: از سوی دیگر نیز باید توجه داشت، آمارهای فروش بلیط هواپیما در قم نشان می‌دهد که ایجاد این فرودگاه از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است.
حجت‌الاسلام موسی‌پور ابراز داشت: این فرودگاه در جوار منطقه صنعتی سلفچگان احداث خواهد شد و می‌تواند در رشد این منطقه نیز موثر باشد.
وی گفت: این فرودگاه و موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند قم را به بزرگترین پایانه صادرات کالا در کشور تبدیل کند.
استاندار قم بیان داشت: همچنین این فرودگاه از نظر پدافند عامل نیز در خصوص عوامل طبیعی به دلیل اینکه در نزدیکی تهران قرار دارد می‌تواند بهترین مکان باشد.
حجت‌الاسلام موسی‌پور تصریح کرد: احداث فرودگاه در قم اجتناب ناپذیر است که پس از پیگیری‌های متفاوت پس از چهار سال در کمیته هوا و فضا مجوز آن صادر شد.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ