سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/10/12
3:27 ع

فرودگاه قم

محمدعلی شفیعی رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی قم نخستین فرودگاه خصوصی کشور است که در 6 هزار هکتار در استان قم ساخته خواهد شد، اظهار کرد: محل این فرودگاه و دهکده گردشگری در فاصله 15 کیلومتری از قم به سمت سلفچگان بوده که محل احداث فرودگاه منطقه طرلاب قم انتخاب شده است که یکی از 12 منطقه گردشگری قم است.
وی افزود: احداث فرودگاه از سوی کمیته هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با حاکمیت دولت تصویب شده و این فرودگاه نخستین فرودگاهی است که به‌ طور کامل از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طراحی، احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی قم عنوان کرد: اگر منابع در موعد مقرر در اختیار قرار گیرد و همچنین سیستم‌های کمک ناوبری تامین شود، این طرح ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و اگر منابع و امکانات فراهم نشود متناسب با زمان انجام اجرای این طرح طولانی‌تر خواهد شد.
وی بیان کرد: بودجه اولیه برای فاز نخست این طرح 200 میلیارد تومان است و سقف طراحی آن نیز 2 هزار میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت که تاکنون 35 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.
شفیعی عنوان کرد: کار احداث نخستین باند اصلی این فرودگاه به طول 4.5 کیلومتر و 60 متر عرض آغاز شده که قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سنگین وزن را دارا است.
وی تصریح کرد: 10 تا 15 درصد کار ساخت فرودگاه انجام شده و ترمینال آن نیز در حال ساخت است، همچنین ساخت 30 درصد از فضای باند نیز صورت گرفته و مراحل خاکبرداری آن نیز به اتمام رسیده است و در صورت همکاری تا پایان سال آماده بهره‌برداری است.
شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 شرکت پیمانکار و مشاور در ساخت این فرودگاه فعالیت دارند که ساختمان‌های پشتیبانی آن نیز ساخته شده است.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ